Berkesempatan pergi Avillion, weekend escapade sajer...
Baru nak upload dalam blog ni. Berkurun dah pi... Eh, takde la berkurun sangat pon.
Bila ek...jap nak check tarikh.
28th April sempena aku naik keje balik lepas bersalin bb.
Ahahahhaha...walaupun untuk meraikan aku, aku yang plan..aku yang syok.
Mujurla anak-anak pun suka.
Oh yer, harga kat siini adalah melampau budget kami sebenarnya tapi teringin, nak nak jugak
pi so..keluarkan aa duit untuk ke sini. Nanti kite claim duit HP under program jalan-jalan cuti Malaysia ek.
Harini 1st time la nak guna moby wrap ni...merah nye makngah.
Sampai je bilik, terus landing. Kami dapat bilik yang agak jauh ke tengah laut. memang best sbb sunyi. Cuma kurang best sebab budak-budak nak ke swimming pool jauh la pulak. Oh, ini chalet atas air.
Sebelum mandi kat swiming pool, layan tub dalam bilik air dulu yer....hehhe.
Mama ambik gambar dari dalam bilik.
Lepak kat deck.........
Tengah asyik mandi manda kat swimming pool, ada akak tu panggil budak-budak ni masuk cooking class. Buat pizza, apa lagi...mari kita uli..Lepas buat pizza, nak kena bakar kan. Lepas sejam baru siap, so layan pool dulu. Nampak tak bola tu....hehehe?
Ni dia pizza Aichan, cantik...byk sayur-sayuran. eh ini sbl dibakar.
Ni yang tgh ngappppp. Sorang satu pizza...tapi berebut.
Jum dinner......................penat pegi swimming..perut pun dah lapar. Mana cukup dengan pizza 2 biji size kanak-kanak itu.
Lepas, balik makan malam kat SUp power, budak-budak pon ketiduran. Apalagi..chance mama pulak nk berkubang dalam bilik air. Bestnya shower head dia. Besar..macam ayaq hujan turun. Sambil mandi sambil tgk bintang...
Good morning PD............
Morning baby Aydan n abah...tergelak-gelak dia atas abah. 3 beradik tu masih lagi tido kat katill Queen tepi dinding.
Lepas breakfast kiter layan peacock yer
ada burung juga, rabbit, kura-kura, ayam hutan
pastu mandi laut. sebelah temasek beach bersih sbb jauh dari public beach
baby kehangatannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nun dikejauhan tu avi spa
view of garden chalet sbl balik. nanti kita datang lagi yer. takyh duk atas air pon ok, murah sikit. ok..sikit jela kan. lebih dekat dgn pool, playroom, playground
terjumpa sya kt sini,,kurusnya dia
Jom kenal-kenal! Malay, English and Japanese speaking fulltime working mom with 6 kids who loves travelling,and cooking.
Sunday, May 13, 2012
Dinner 13th May
Harini mood nak makan Western sikit.. pegi Jusco, beli apa-apa yang patut guna
voucher RM500 yang berbaki tu. Voucher ni dapat masa beli Cik Ford haritu. Baru nak
dapat lepas 5 bulan beli...huuhuhu.
Takpe la...dapat jugak. Awal-awal dulu ingat nk beli barang baby dengan voucher tu tapi
sebab lambat sangat...dah tu kita beli je la groceries ke, barang-barang mama ke ek.
Jengjengggggggggggggg...our dinner for tonight
Steak yg tu, mula2 rebus dulu daging dalam pressure cooker sampai lembut.
Lepas tu baru susun atas griller tu...letak carrot, bawang besar, butter, salt and pepper, and steak sauce. Grill 20minit, lepas tu pecah kan telur, grill lagi 4minit gitu.
Ini pulak mabou dofu untuk makan dengan nasi. Cara nak buat senang yang amat.
Cuma kena ada Touban jan(tauchu dan cili, boleh beli dlm botol kat su-pa), Toufu lembut, bawang putih, bawang besar.
Tumis bawang, masukkan air, masukkan touban jyan
Masak kejap
Masukkan Toufu
Yang ini tkyah habaq la cara nak buat kan....
Masuk dalam microwave 2minit...ready dah.
voucher RM500 yang berbaki tu. Voucher ni dapat masa beli Cik Ford haritu. Baru nak
dapat lepas 5 bulan beli...huuhuhu.
Takpe la...dapat jugak. Awal-awal dulu ingat nk beli barang baby dengan voucher tu tapi
sebab lambat sangat...dah tu kita beli je la groceries ke, barang-barang mama ke ek.
Jengjengggggggggggggg...our dinner for tonight
Steak yg tu, mula2 rebus dulu daging dalam pressure cooker sampai lembut.
Lepas tu baru susun atas griller tu...letak carrot, bawang besar, butter, salt and pepper, and steak sauce. Grill 20minit, lepas tu pecah kan telur, grill lagi 4minit gitu.
Ini pulak mabou dofu untuk makan dengan nasi. Cara nak buat senang yang amat.
Cuma kena ada Touban jan(tauchu dan cili, boleh beli dlm botol kat su-pa), Toufu lembut, bawang putih, bawang besar.
Tumis bawang, masukkan air, masukkan touban jyan
Masak kejap
Masukkan Toufu
Yang ini tkyah habaq la cara nak buat kan....
Masuk dalam microwave 2minit...ready dah.
Dinner last Friday 4th may
Last Friday, ada 2 trainers dari Nihon datang. Train new application yang MR akan pakai.
Seminggu juga la trainers ni duduk kat Malaysia.
Memandangkan, sebelum ada Outlook Migration yang mana terlalu2 lah isogashi nye so sebagai tanda
terima kasih, customer iaitu Lilly membelanja agents.
Venue kali ni ialah buffet kat Shangri La Putrajaya.
Makanannya, aku bagi 8/10. Sedap..tapi macam tkde highlight kat mana yg paling sedap. Dessert dia mmg heaven la.. Salad bar dia pon byk sangat choices. Ada juga lauk pauk dan nasi minyak. Utk grilled section, ada beefsteak, lamb chop, udang, sotong. Ada juga steamboat section... Buah-buahan pon byk.
Oh yer, Aydan pun join jugak. Akak-akak comel la duk layan Aydan sambil mama melahap.
Seminggu juga la trainers ni duduk kat Malaysia.
Memandangkan, sebelum ada Outlook Migration yang mana terlalu2 lah isogashi nye so sebagai tanda
terima kasih, customer iaitu Lilly membelanja agents.
Venue kali ni ialah buffet kat Shangri La Putrajaya.
Makanannya, aku bagi 8/10. Sedap..tapi macam tkde highlight kat mana yg paling sedap. Dessert dia mmg heaven la.. Salad bar dia pon byk sangat choices. Ada juga lauk pauk dan nasi minyak. Utk grilled section, ada beefsteak, lamb chop, udang, sotong. Ada juga steamboat section... Buah-buahan pon byk.
Oh yer, Aydan pun join jugak. Akak-akak comel la duk layan Aydan sambil mama melahap.
Tuesday, April 24, 2012
Moby wrap
Beli mobywrap kat bubalot.com
Red colour...
Tak sabar nak tunggu dia sampai.
Dah hampir 6 tahun sling tak brganti
Thursday, April 12, 2012
Massage @Emperor spa
Bought this groupon voucher for about RM60 for 120min spa and massage package.
Tak sabar nak try sebab review dari kawan2 amatlah memberangsangkan....katanya akak urut ni pandai urut utk bersalin, naikkan rahim bagaiiii...hohooho
Fyi, ini kali ketiga aku kena urut (tk kira urut masa kecik2 sbb terseliuh kaki ek).
Aku ni penakuttt kena urut, sbb tu kali pertama aku urut satu bdn masa 2 bln lps beranak anak no 1.Sakittt woooo...terus serik, aku urut sekali je.2nd time pulak, ada promo kat hotel Pullman Putrajaya. Yang ni mmg best, lepas urut, wangi giler, rasa bdn berkilat2 dipolish. Duit pon bagai dipolish2 gak laaaa
Kali ni yang ketiga la kiranya...expected something like pullman punya urut..ooohh tak, sakitnya. Ni urut melayu style. Adehhhh...aku mmg tak tahan. Aku dah slow2 sbb esok aku nak keje..tapi tahap slow dia masih aku tak tahan. Byk ketul angin la..mujur la dia ckp rahim aku kat atas..hihihihi.bGi ceretain org mungkin suka urut2 malay style gini yapi utk aku...ohh.time kasih la. Spa takpe. Yg best nya part sAuna n scrub2. Maklumla, celah2 pelipat kaki dan belakang tu tidak rajin dan takdak masa nak menelek satu2 tapi masa kat spa td habih digosoknye. Hibihihiii...malu tapi, serah je la.
Nak compare urut kat pullman tu, dilakukan dgn berhati2, slow2 dan tutup2. Yang ini..agak expose ekkk..tk dpt bayangkan kalo pegi dengan org lain..hahahahahahahahahha
Ada duit lebih dan masa lebih, bak pegi spa kat pullman lagi laaa.
Tak sabar nak try sebab review dari kawan2 amatlah memberangsangkan....katanya akak urut ni pandai urut utk bersalin, naikkan rahim bagaiiii...hohooho
Fyi, ini kali ketiga aku kena urut (tk kira urut masa kecik2 sbb terseliuh kaki ek).
Aku ni penakuttt kena urut, sbb tu kali pertama aku urut satu bdn masa 2 bln lps beranak anak no 1.Sakittt woooo...terus serik, aku urut sekali je.2nd time pulak, ada promo kat hotel Pullman Putrajaya. Yang ni mmg best, lepas urut, wangi giler, rasa bdn berkilat2 dipolish. Duit pon bagai dipolish2 gak laaaa
Kali ni yang ketiga la kiranya...expected something like pullman punya urut..ooohh tak, sakitnya. Ni urut melayu style. Adehhhh...aku mmg tak tahan. Aku dah slow2 sbb esok aku nak keje..tapi tahap slow dia masih aku tak tahan. Byk ketul angin la..mujur la dia ckp rahim aku kat atas..hihihihi.bGi ceretain org mungkin suka urut2 malay style gini yapi utk aku...ohh.time kasih la. Spa takpe. Yg best nya part sAuna n scrub2. Maklumla, celah2 pelipat kaki dan belakang tu tidak rajin dan takdak masa nak menelek satu2 tapi masa kat spa td habih digosoknye. Hibihihiii...malu tapi, serah je la.
Nak compare urut kat pullman tu, dilakukan dgn berhati2, slow2 dan tutup2. Yang ini..agak expose ekkk..tk dpt bayangkan kalo pegi dengan org lain..hahahahahahahahahha
Ada duit lebih dan masa lebih, bak pegi spa kat pullman lagi laaa.
Sunday, April 8, 2012
Zoo negara
Barubalik....
Sangat penat.japgi la uploadgambar.
.....................................update.................................................................
Acu dengan 2 girls...pinky theme
Kembangnya mukakuuuuuu.........adeii la. Baru sedaq ka???
Paling suka ialah aquarium ikan air tawar. First time masuk sbb dia terletak kat hujung sekali jadi selalu
tak sampai area ni. Tempat ni terletak lepas tempat animal show tu..
Sejuk je sebab beraircon dan banyak ikan besar2.
Lagi 4 hari dahnakstart kerja...stress..stressssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
nk kena berpisah dgn budak bulat ni
Sangat penat.japgi la uploadgambar.
.....................................update.................................................................
Acu dengan 2 girls...pinky theme
Kembangnya mukakuuuuuu.........adeii la. Baru sedaq ka???
Paling suka ialah aquarium ikan air tawar. First time masuk sbb dia terletak kat hujung sekali jadi selalu
tak sampai area ni. Tempat ni terletak lepas tempat animal show tu..
Sejuk je sebab beraircon dan banyak ikan besar2.
Cantik kan background ni?cam real jeee
Baby ketidurannn
Sementara nak tunggu animal show start
Sara sangat dahaga, dalam masa sejam habih 3 botol air 500cc dikongsi anak beranak.
Sara n tapir...cute sangat
terkejut tgk kura-kura besar ni. ada volunteer team tgh cuci kura-kura
Acu gedikkks dengan ularrrr...eowwww
anak-anak harimau main airrrr...
Adekah aku sama size atau lebih besar drpd gajah kat belakang tu???ooohhhh
Lagi 4 hari dahnakstart kerja...stress..stressssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
nk kena berpisah dgn budak bulat ni
Thursday, March 29, 2012
Kegel @ Kemut
Nak tergelak pulak bila sebut kemut ni.
Harini aku pegi hospital lepas 6 minggu beranak utk check up mak baby. Ni adalah last appointment
aku dengan Dr Seri la utk beranak kali ni. Sayang gynae aku ni...rasa berkobar2 bila nak jumpa
Dr Seri ni. Huhuks..aku ni selalu fell in love dgn gynae aku...
Check up harini, ingatkan nak bawa baby masuk sekali tapi baby mood baik, tido atas abah dia so, tk bawa
la baby masuk bilik Dr.
Dr kata I look healthy... dr tanya, planning lepas ni macam mana. Discussed dgn dr, dia cakap kalau
nak start Noriday, tak payah tunggu period pun takpe. Boleh mula sekarang. Ok doc.. and plan next
baby dalam 2015 ke gitu la kan. Hihihihih..saya nk Dr gak sambut next time yerk Doc. Harap2 murah
rezeki, kalo dah tak keje kat Satyam pun ada company lain yng bayor kan yerk.
Lepas tu Doc scan, tgk rahim dah mengecut. Back to normal. Lepas tu dr tanya, pandai kemut tak??
apa dr?? Kemut2....hahahhah.
Cuba u kemut...sambil dia scan. Aku mula2 confident je jawab aku pandai kemut.
Bila aku kemut...Dr cakap, ni salah ni. Ni kemut bontot....oppps.....................
Adeiii la. Dr kata practice makes perfect....
Kena kemut ni supaya rahim tak jatuh...to prevent vaginal prolapse or uterine prolapse.
Bagi Thank you gift kat Dr...coklat.
Sepatutnya lepas jumpa Dr Seri kena jumpa org utk Fisio tapi sbbkan tk ambik GL utk fisio, aku
skip je la.
Babai Dr Seri Suniza.. Insyallah jumpa lagi lepas 2,3 tahun.
Harini aku pegi hospital lepas 6 minggu beranak utk check up mak baby. Ni adalah last appointment
aku dengan Dr Seri la utk beranak kali ni. Sayang gynae aku ni...rasa berkobar2 bila nak jumpa
Dr Seri ni. Huhuks..aku ni selalu fell in love dgn gynae aku...
Check up harini, ingatkan nak bawa baby masuk sekali tapi baby mood baik, tido atas abah dia so, tk bawa
la baby masuk bilik Dr.
Dr kata I look healthy... dr tanya, planning lepas ni macam mana. Discussed dgn dr, dia cakap kalau
nak start Noriday, tak payah tunggu period pun takpe. Boleh mula sekarang. Ok doc.. and plan next
baby dalam 2015 ke gitu la kan. Hihihihih..saya nk Dr gak sambut next time yerk Doc. Harap2 murah
rezeki, kalo dah tak keje kat Satyam pun ada company lain yng bayor kan yerk.
Lepas tu Doc scan, tgk rahim dah mengecut. Back to normal. Lepas tu dr tanya, pandai kemut tak??
apa dr?? Kemut2....hahahhah.
Cuba u kemut...sambil dia scan. Aku mula2 confident je jawab aku pandai kemut.
Bila aku kemut...Dr cakap, ni salah ni. Ni kemut bontot....oppps.....................
Adeiii la. Dr kata practice makes perfect....
Kena kemut ni supaya rahim tak jatuh...to prevent vaginal prolapse or uterine prolapse.
Bagi Thank you gift kat Dr...coklat.
Sepatutnya lepas jumpa Dr Seri kena jumpa org utk Fisio tapi sbbkan tk ambik GL utk fisio, aku
skip je la.
Babai Dr Seri Suniza.. Insyallah jumpa lagi lepas 2,3 tahun.
Sunday, March 25, 2012
Sayang anak, tangan-tangankan
Aku sejak ada anak 4 ni makin cepat darah naik. Bukan blood pressure yang naik tapi cepat rasa nak
marah. Adakah sebab postnatal depression.
Kadang-kadang benda yang kecik pon boleh jadi hangin satu badan. Bila dah angin tu, apa lagi, sapa buat
salah memang kena la cubit ka, luku ka..sakit la.
Macam mana la nak kawal amarah aku ni. Kena banyak baca Quran, nasihat Mr husband..hehe. Macam laki aku, dengarnya dulu sebelum kawen ngan aku agak baran tapi lepas kawen ni, dia banyak baca
quran mmg byk la sabarnya.Alhamdulillah.
So aku nak list up perkara-perkara yang membuatkan aku tangan-tangankan anak2
1. Aku ni tk rajin nk kemas jadi aku cukup marah kalo anak2 buat sepah. Kalau nak main, kena main dalam bilik, lepas tu kena kemas lepas main. Tapi budak-budak ni bukannya nak ingat sangat pun. Kemas pun belum terus p terkam game pulak. Bila aku tengok, mula la aku nak jadi incredible hulk.
2. Lagi satu kalau anak-anak makan sambil berjalan atau tak makan kat meja makan...aku memang sangat
anti. Bila balik kampung, ada sepupu-sepupu, suka la budak-budak ni bawa pinggan makan depan TV. Awal-awal dulu aku larang la sebab anak aku bukannya reti nk makan tak tumpah. Last-last aku give up sebab takkan la anak aku nak makan kat dapur sendiri-sendiri je. Bila blk rumah, budak-budak
terbawa peel makan rata-rata, jadi mak dia ni jadik la incredible hulk lagi.
3. Kalau anak-anak mandi sambil main air tapi badan langsung tak basah. air merecik keluar dari bilik air sampai basah lantai. Aku cukup hanginnnnnnn!
4. Kacau aku time tgh masak.. nak itu nak ini...
ALamak...baby dah nangis...babap kang
marah. Adakah sebab postnatal depression.
Kadang-kadang benda yang kecik pon boleh jadi hangin satu badan. Bila dah angin tu, apa lagi, sapa buat
salah memang kena la cubit ka, luku ka..sakit la.
Macam mana la nak kawal amarah aku ni. Kena banyak baca Quran, nasihat Mr husband..hehe. Macam laki aku, dengarnya dulu sebelum kawen ngan aku agak baran tapi lepas kawen ni, dia banyak baca
quran mmg byk la sabarnya.Alhamdulillah.
So aku nak list up perkara-perkara yang membuatkan aku tangan-tangankan anak2
1. Aku ni tk rajin nk kemas jadi aku cukup marah kalo anak2 buat sepah. Kalau nak main, kena main dalam bilik, lepas tu kena kemas lepas main. Tapi budak-budak ni bukannya nak ingat sangat pun. Kemas pun belum terus p terkam game pulak. Bila aku tengok, mula la aku nak jadi incredible hulk.
2. Lagi satu kalau anak-anak makan sambil berjalan atau tak makan kat meja makan...aku memang sangat
anti. Bila balik kampung, ada sepupu-sepupu, suka la budak-budak ni bawa pinggan makan depan TV. Awal-awal dulu aku larang la sebab anak aku bukannya reti nk makan tak tumpah. Last-last aku give up sebab takkan la anak aku nak makan kat dapur sendiri-sendiri je. Bila blk rumah, budak-budak
terbawa peel makan rata-rata, jadi mak dia ni jadik la incredible hulk lagi.
3. Kalau anak-anak mandi sambil main air tapi badan langsung tak basah. air merecik keluar dari bilik air sampai basah lantai. Aku cukup hanginnnnnnn!
4. Kacau aku time tgh masak.. nak itu nak ini...
ALamak...baby dah nangis...babap kang
Wednesday, March 21, 2012
Ali Zafar
Opps...tiba2 ter'angau' dgn mamat ni....
Lama dah tk rasa suka kat seseorang selain my darling...leh caya ke
Tapi Ali Zafar ni sangatla menarik perhatianku.... kalau ku kenal dia sbl bersalin, sah2 nama anak aku Ali Zafar. Dah la menepati ciri2 nama yg dicari (starts with A)
Kalau nak kenal dia sapa...boleh tgk kat sini
http://www.alizafar.net/photos
Lama dah tk rasa suka kat seseorang selain my darling...
Tapi Ali Zafar ni sangatla menarik perhatianku.... kalau ku kenal dia sbl bersalin, sah2 nama anak aku Ali Zafar. Dah la menepati ciri2 nama yg dicari (starts with A)
Kalau nak kenal dia sapa...boleh tgk kat sini
http://www.alizafar.net/photos
Sunday, March 18, 2012
bcg bernanah
mulanya agak cuak.
lepas tu baru teringat yang ini.ni bcg Aidil kat Jepon. pun bernanah lepas sebulan cucuk.
Ini dipetik dari hasilan google
Our baby had the BCG injection at birth four weeks ago. Now the site of his injection is red and raised - is this a normal reaction?
Yes this is normal. It is common following BCG vaccination for the site to become red and raised. It is also common to have an accumulation of pus, peeling or scaling or sores on the skin at the injection site. .It will heal up in time and I suggest that you see your Health Visitor or GP if you continue to be worried or if you feel that the skin is not healing or your child has a temperature and is unwell in any way.
http://www.healthvisitors.com/hv/23/669
lepas tu baru teringat yang ini.ni bcg Aidil kat Jepon. pun bernanah lepas sebulan cucuk.
Ini dipetik dari hasilan google
Our baby had the BCG injection at birth four weeks ago. Now the site of his injection is red and raised - is this a normal reaction?
Yes this is normal. It is common following BCG vaccination for the site to become red and raised. It is also common to have an accumulation of pus, peeling or scaling or sores on the skin at the injection site. .It will heal up in time and I suggest that you see your Health Visitor or GP if you continue to be worried or if you feel that the skin is not healing or your child has a temperature and is unwell in any way.
http://www.healthvisitors.com/hv/23/669
8th anniversary
Apa yang korang buat untuk anniversary korang? Untuk kami, tahun ni tak sempat nk plan apa2.
Masih berduka dengan pemergian arwah ayah mertua.
Apa-apapun, bersyukur ke hadratNya kerana dimakmurkan sepanjang perkahwinan kami yang dah pun
mencapai angka 8thn, lagi 2 thn dah nak 10 tahun anniversary. Pejam celik pejam celik, sat saja.
Dalam perkahwinan kami yang aman damai ni dah melahirkan 4 zuriat penyambung keturunan..ewahhh.
Biasa la, takkan tk besa gaduh kot..gaduh pun sikit2 je la..sebab my darling sangatlah penyabar orangnya.
(Orang kata, dulu dia kurang sabar..mujur aku kawen lepas dia dah jd penyabaq....)
People ages through experience kottt...alhamdulillah.
Tak byk gambar yg di scan.Yang ada ni pun gambar yg ambik dengan camera phone. Maklumla, dulu
gambar pakai filem, cuci kat kedai. Yang atas ni masa lepas akad nikah, 2hari lepas tu kami bertolak balik
ke Jepun naik flight dari Changi Airport. So, kami ambik bas dari Penang ke Spore. Masa ni sangatlah bahagia, pengantin baru la katakan. Inai pon merah di jari. Orang yang jumpa pun tegur2 husband pakai inai.
Bahagianya flashback balikkkkkk kenangan. Bila sampai je Jepun, semua terkejut sebab kami dah nikah, sebab plan asalnya nak balik bertunang je.
Ok la kan, terpelihara dari maksiat. Boleh berkepit secara halal.
Ni gambar kat masjid
Ni pulak rumah lama darling sebelum di renovate. Klasik tak tingkap kaler-kaler tu? Sentimental value wooo.
Lepas 8 tahun kawen, achievement kami
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
Ai Shahira
Yui Sara Kashfiya
Aydan Khalif
Masih berduka dengan pemergian arwah ayah mertua.
Apa-apapun, bersyukur ke hadratNya kerana dimakmurkan sepanjang perkahwinan kami yang dah pun
mencapai angka 8thn, lagi 2 thn dah nak 10 tahun anniversary. Pejam celik pejam celik, sat saja.
Dalam perkahwinan kami yang aman damai ni dah melahirkan 4 zuriat penyambung keturunan..ewahhh.
Biasa la, takkan tk besa gaduh kot..gaduh pun sikit2 je la..sebab my darling sangatlah penyabar orangnya.
(Orang kata, dulu dia kurang sabar..mujur aku kawen lepas dia dah jd penyabaq....)
People ages through experience kottt...alhamdulillah.
Tak byk gambar yg di scan.Yang ada ni pun gambar yg ambik dengan camera phone. Maklumla, dulu
gambar pakai filem, cuci kat kedai. Yang atas ni masa lepas akad nikah, 2hari lepas tu kami bertolak balik
ke Jepun naik flight dari Changi Airport. So, kami ambik bas dari Penang ke Spore. Masa ni sangatlah bahagia, pengantin baru la katakan. Inai pon merah di jari. Orang yang jumpa pun tegur2 husband pakai inai.
Bahagianya flashback balikkkkkk kenangan. Bila sampai je Jepun, semua terkejut sebab kami dah nikah, sebab plan asalnya nak balik bertunang je.
Ok la kan, terpelihara dari maksiat. Boleh berkepit secara halal.
Ni gambar kat masjid
Ni pulak rumah lama darling sebelum di renovate. Klasik tak tingkap kaler-kaler tu? Sentimental value wooo.
Lepas 8 tahun kawen, achievement kami
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
Aidil Ali
Ai Shahira
Yui Sara Kashfiya
Aydan Khalif
Subscribe to:
Posts (Atom)
2022 i m back
Woah... Dah berapa tahun tak update ni. Sayang pula kalau hilang. Nak attach gambar pon dah lupa. Camne ni.
-
Ada tk pantang secara islam?secara medical pon takdak kan?Bila tanya pakar perubatan pon tk pernah lagi yg suruh pantang. Org jepon tk panta...
-
Hari tu aku survey are Pinggiran Putra, Equine dan sedikit2 kat Kota Perdana in Seri Kembangan. Harini cerita aku survey area Puncak Jalil...

















