Thursday, May 23, 2013

Bedak Arab Super Summer Cake Kokuryu


Ha...sape pernah try bedak ni?

Ini bedak Arab. Aku pun baru first time try ni tapi bedak ni memang senang nak sapu la.
Rasa ringan sangat.
Kelebihan bedak ni, bila dia dah kering...tk de kesan kotoran kena kat tudung. Takde la lagi tudung
warna ceklat ceklat kan.
Bedak ni juga ada tanda halal.
Di samping itu, bedak ni senang nak diratakan. Basahkan sponge dengan air dan sapu je.
Mula-mula akan rasa agak basah tapi lepas dia kering dan kita dah berpeluh, elok je
dia meresap.

kulitku tidakla segebu itu..tapi berjaya ditutupi oleh bedak ni.
Aku tak plan nak jual sangat pun. Cuma bila order banyak dapat harga murah. Skang ni aku ambik 3 warna je.
1. Orange blush-->sesuai untuk kulit kuning langsat untuk natural look. Gambar
aku kat atas tu pakai orange blush.
2. Russet -->untuk kulit orang Malaysia. Kalau pakai warna ni akan berikan warna putih pink-pink gitu.
3. Cherry pink-->Ini untuk yang kulit putih untuk jadikan kulit lebih gebuuuu...

Harga satu ialah RM38 (pos bayar asing)
kalau nak datang ambik kat Cyberjaya, boleh je.
5-8 Jun, aku balik Baling. Sapa nk jumpa kat Baling pun boleh.



Tuesday, May 21, 2013

Bali trip -day 1

Perancangan ke Bali kali ni tak dibuat lama. Walaupun ada rintangan dan halangan sebelum ke Bali ni, dapat juga kami tempuhi dan dapat juga menjejakkan kaki ke sini buat kali kedua.
First time ke Bali masa aku sekolah rendah. Teringat aku dan Intan asyik berlari-lari dari anjing yang banyak berkeliaran.

16/5/2013(Khamis)

Aku balik kerja jam 4pm, terus balik rumah..kemas barang. Harini Mado dah cuti jadi dia tunggu je dirumah. Lepas siap kemas, dalam pukul 530, gerak ambil Aydan kat rumah Amy. Harini Amy pinjam Aydan....sebab dia cuti. Persinggahan seterusnya adalah sekolah Aidil...lambat la pulak Aidil keluar. Nasib baik esok sekolah Aidil cuti sempena Hari Guru. Kurangla rekod ponteng Aidil.

Dapat tangkap Aidil, kena pickup 2 girls tu pulak. No issue derang sebab dah pakai baju siap-siap.
Masa agak terhad sebab flight pukul 7.40. Dah la anak-anak kelaparan. Laju-laju tapau makanan kat Marrybrown.(Selalu kalau naik AA mesti singgah makan/tapau MB)

Berlari-lari kitorang sebab takut terlepas flight. Dengan Sara nak ke toilet la. Paksa dia tahankan diri....
Bila dah masuk ke balai berlepas, tengok gate tkde orang. Eh...kitorang terlepas ke??/waaaaa
Rupa-rupanya flight delay. Langsung tk dengar announcement. Bising macam kat pasar, suara akak announcement tu tenggelam....adei la.
Flight delay 1jam..............dinner dulu yer!

Dekat-dekat pukul 9mlm baru berlepas..

Dalam flight dah prebooked ini
Dalam gambar nampak yummyy je....in real
......................................agak melepet.

Finally, we arrived in Ngurah Rai airport, Bali.

Ni gambar hiasan. Kami sampai malam... turun tangga AA, naik bas untuk ke pintu masuk yang macam pintu gerbang.

Alhamdulillah, anak-anak masih cergas...(terlalu cergas pon ada) walaupun dah tengah malam. Nasib baik officer kat immigration ni baik. Queu sangatlah panjang tapi dia bukak kaunter khas untuk kami anak beranak.. yeyeyyee...tk perlu beratur panjang.

Untuk trip bali kalini, kami dah booking Pak Isme. Pak Isme ni ramai yang recommend. So, kami percaya kat dia saja la untuk arrange ground tour. Sehari fullday tour termasuk supir, minyak dan parkir IDR350,000 dan untuk pickup airport one way IDR50,000. InsyaAllah, sebab dia muslim jadi makanan pun ditanggung halal.

Tapi, Pak Isme takde kat Bali sekarang ni so di kirimkan Pak Ade untuk entertain kami kalini. Pak Ade pon ok orangnya. Sentiasa awal 10min dari masa yang dijanjikan.

Malam ni dan malam esok kami akan stay kat IBIS Kuta Bali Circle.


Bilik duplex (2 katil kings) dengan harga RM168++ dapat kat Agoda. Sesuai la untuk kami 6 beranak ni.
Bilik masih baru, tempat pun strategic, belakang ada mall Galleria(movie, kedai, cafe). memang boleh
nampak mall dia kalau tengok ikut tingkap..rasa nak terjun p saja tapi dah tengah malam, apa ada kan??hihih.

Anak bertiga tido kat atas, mama, abah dan Aydan kat katil bilik bawah. Towel tebal, gebuuuu dan banyak helai.

pak ade bawa kereta ni. selesa tapi tempat simpanan barang agak terhad
zzzzzzzzzzzzzz.....makpak sudah penat tapi anak-anak masih active. Paksa depa naik atas, tutup lampu.

channel TV ada 60...pengsan nk pilih tp endup asyik tgk channel cartoon je.

back to work

Bismillah

Lepas bercuti-cutian selama 6 hari, now back to work...yawnnnnnnnnn........................

Anak siapalah ini..comelnya.

Wednesday, May 15, 2013

Melepaskan geram

Bila kite ganbatteru buat kerja, datang awal, jaga waktu kerja.... tapi ada orang yang datang lewat selalu, rehat ikut sesedap garam dan gula, solve problems pun kurang... apa perasaan ek?

Aku memang dah lama bersabar tapi rasa macam ada limit juga la. Rasa sangat unfair. Aku bangun awal nak siapkan anak-anak, marah anak-anak kalau terlambat, minta tolong husband hantarkan anak-anak kalau dah lewat sangat....
sangat stress tau!

Aku cuba nak buat taktau tapi aku tak mampu! Dituduh jaga tepi kain orang...!!
Aku rasa nk meletopsss je

Sunday, April 21, 2013

The Zon Regency JB

Masa dah suntuk jadi choices nak menginap kat JB dah tak banyak. Mula-mulanya rasa nak duduk kat M Suites sebab pool nya ada slides atau Grand Bluewave tapi dua-dua dah habis. So, walaupun banyak review kureng best kat The Zon Regency ni, kite tawakkal je la ek.

The Zon ni dapat 5stars tapi rasa macam 31/2 atau 4stars je. Harga pun berpatutan la. Lebih sikit dari RM200 untuk Deluxe room.
Pros
1.Bilik bersih dan carpeted
2.katil sangat selesa
3.Pool pun bersih dan view cantik
4.Bantal boleh minta lebih-lebih


Cons
1. Parking jauh gila. Nak kena cross lounge untuk naik elevator ke bilik
2. Nasib tak baik access key tetiba tak boleh guna masa nak masuk bilik pukul 10mlm.
  Nasib baik terjumpa cleaner, minta dia buka kan bilik.
3. Dapat bilik yang jauhhh nunnn disana dari elevator. Sangatla seksa nak berulang alik.
4. Lounge sangat bising tapi sebab dah request bilik tingkat atas so kurang kedengaran la. Agak soundproof didalam bilik.
5. Nampak couple lelaki tua(Chinese) dan perempuan muda sexy (non-locals) kat area lounge. Agak ayashii disitu. Pemandangan tidak sesuai untuk kanak-kanak.

Kalau ada choice lain, memang tak menginap sini dah kot lepas ni. Kalau nak duduk pon, akan make sure bilik dekat dengan elevator.

Universal Studio Singapore USS -by car

Percutian tergempar kali ni. Last minute preparation sebab sepatutnya minggu lepas kami balik Kedah untuk hantar mak pergi umrah tapi umrah mak di  postponed sebab nak mengundi dulu.

Khamis tu baru start beli tiket, survey apa yang patut, beli hotel kat Agoda, decide nak naik kereta or naik bas.

Memandangkan anak-anak ramai dan agak renyah nak naik turun bas, so we decided to drive to USS. Procedure nya tak susah mana tapi sebab first time, so kami pon google la cara-cara nak masuk singapore dengan kereta.
Kalau ikutkan dulu masa sekolah rendah, 2bulan sekali kot datang spore ikut bapak yg selalu ada kerja kat sini. Seronok je time tu kalau dapat stay kat area Mustafa Mall tu sebab situ byk hindustan. hehhee..yg putih-putih, lawa-lawa dan shopping kaset hindustan, baju-baju.

Back kepada cara-cara nak drive ke universal studio singapore yer.
Benda perlu ada untuk drive ke sana:
1-Roadtax yang valid
2-Insurance yang valid
3-Owner kereta ikut sekali, kalau tak procedure nye lain sikit

Time lalu CIQ Malaysia ni biasa la, passports. Lepas cop cop, proceed nak ke kastam Singapore la. Time kat kastam SIngapore ni, kastam dia akan turun dari kerusi dia(rajinnnn) untuk check penumpang sorang-sorang dalam kereta tu. Time kat kastam tu, kalau tak confident macam mana nak daftar kereta untuk bawa masuk, cakap je kat dia, mana nak daftar dan beli kad macam touch n go tu? Dia akan suruh ikut Red Channel(red line) untuk singgah dekat office. Jangan terlepas
tau sebab kalau terlepas red channel ni payah la pulak.
Sampai depan office tu, park kat parking yang disediakan, driver turun bawa passport dan juga docs sokongan in case diminta. Kadang-kadang tak minta pon. Ada orang office check kereta, roadtax dia akan catit-catit pastu bagi resit kat kita. Bawa resit tu pegi beli kad.
Harga kad ialah S$10(S$6 utk kad S$4 nilai dalam kad). Dapat je kad tu, kalau tak rushing, boleh je singgah kat Woodlands untuk topup nilai dalam tu. Sekali topup ada service charge S$0.50.

Kitorang haritu kalut nak kejar USS so terus drive je ke universal studio, so lajak je terus ke sana guna GPS. Takda GPS adalah agak susah nak cari jalan sebab jalan kat Singapore, dia punya signboard adalah sangat tidak membantu. Dah dekat nak sampai baru keluar signboard.

Untuk directly ke USS, terus ikut Resort World punya signboard, park kat dalam kawasan Resort World so that tak payah kena charge untuk masuk Pulau Sentosa.
Harga parking sehari kat USS adalah S$26. Kalau nak park murah lagi, boleh park dekat MRT area Merlion tu dan naik MRT masuk USS. Kat situ baru S$3 je kot cuma kena bayar untuk entrance ke Pulau Sentosa dan tiket MRT.

Tiket USS dah beli siap-siap online guna Mastercard cc ada less 15%. Bawah 4 tahun free so Sara dan Aydan tak payah bayar lagi. Sebab bawa budak-budak jadi beli juga express pass tiket sorang S$50. Total 2dewasa 2 kanak-kanak + 2 Express pass = S$318 convert duit Malaysia time ni jadi RM790.

Nasib baik kami dah breakfast so sampai-sampai je terus tala ke arah rides la. Orang cakap kalau nak cepat, ikut sebelah kiri sebab kanan byk rides yang extreme so budak-budak tak boleh naik.
Rides pertama naik Madagascar. Aydan tak cukup 92cm so kena tinggal. Jadi dia dan abah naik Merry go round je la.

Sorry la tkde gambar sendiri. Sibuk nak naik rides, langsung tak rasa nak posing. Hehehe.. lagipun Universal Studio dekat je. SO boleh je nak ulang lagi kot. Lain la pegi Universal STudio California ke kan.
Lepas naik ni, masuk ke Far far away land, masuk Shrek. Kali ni Aydan boleh join.

Sama je macam kat Universal Studio Japan. Sebijik bijik....jalan cerita dan effects nya. Dulu masa kat USJ, Aidil kecik lagi so dia pon dah lupa. Kali ni dia enjoy la dengan 4D Shrek ni.

Next adalah roller coaster dragon. Yang ni of course Aydan tak naik tapi Sara lepas dari ketinggian 102cm. So kami berempat naik. Kejap je tapi budak-budak enjoyed. Disebabkan ada express pass, cepat je potong queu orang.

Next naik yang ni. As usual, kami berempat juga yang naik. Yang ini mak dia gayat sebab laju gila dan kaki tergantung.hahhaa..

Masa ni panas tengahari ...rasa nak je mandi kat sini kan. Hehe.. tapi malangnya, Sara tak cukup tinggi so mama pon tak jadi naik. Aidil dan Sara je main. Lepas main ni memang dah tak tahan panas, so ajak abah patah balik, masuk tengok Donkey Show sebab yang tu dalam bangunan. Nak aircond... sebab kepanasan.
Lepas DOnkey SHow, masuk Monsters Rock&Roll. Time ni dah Zohor so abah dan Aydan pegi solat dulu. Janji jumpa depan Transformers rides.
Transformers ni punya la ramai orang. 40mins waiting time. Tapi nak kena naik juga sebab ini adalah one of the best attraction in Universal Studio Singapore la.

Time ni mama tak naik, bagi chance abah naik dengan anak-anak. Mama pulak turn solat. Tempat solat ni dibelakang area The Mummy punya rides. Disebabkan ramai sangat orang jadi hampar je kain depan surau, solat kat luar. Heheh...no problem je, sebab dah biasa solat merata-rata.

Lepas solat tu budak-budak kecik naik accelerator. Mama dan Aidil cari nak naik rollercoaster (lupa yang diri tu mengandung). zannen desuga, aidil tinggi 124cm kelayakan nak naik 125cm. Takpe la Aidil, takde rezeki, tunggu tahun depan kita datang Universal Studio lagi time mama tak pregnant. Hehehhehehe.
So, proceed naik Revenge of the Mummy. Best sebab roller coaster ni dalam gelap. Kejap turun, kejap pusing.
Then baru la mama dan aidil naik transformer pulak.
Sementara tu abah dan anak-anak lunch(pukul 4pm).
Pukul 5pm starts parade, sebelum parade tu sempat la masuk Steven Spielbergs punya show.
Lepas tengok parade, last kopek ke Waterworld. Cerita dia sama je macam kat USJ.
Budak-budak enjoy la tengok action depan mata. SIap duduk paling depan sebab nak basah.

Masa ni kaki memang rasa nak tercabut dah. Sara pun dah merengek-rengek minta didukung.
Terus pegi parking dan masuk dalam kereta, bukak semua kasut.

Time nak bayar, rupanya kena ada nilai mencukupi dalam card baru boleh bayar. Ingatkan dia terus tolak then masa nak keluar baru bayar. Naib baik orang yang jaga tu baik. Dia gunakan kad dia so just bayar kat dia tanpa extra charges. Kalau tidak, nak kena menapak naik atas balik untuk topup kat 7-Eleven.

Sebelum keluar Singapore, kena la make sure nilai mencukupi untuk bayar semua tol. Kalau tidak, kena bayar kat kastam ada admin fees S$10. Tak ke rugi..hehee. Tapi, agak kesesatan la mencari 7-Eleven atau petrol pumps Shell kat Woodlands. Bila terlepas je nak kena u turn yang sangat jauh. Dah sampai 7-Eleven, dia cakap kad ni tkde cip so takleh top up pulak. Mana nak tau kad ni kena ada cip ke takde cip ke kan. Cesss cess. Masa ni mado dah rasa nk giveup je sebab dah lapar dan lenguh kaki. Masa nak giveup tu baru la jumpa office topup tepi jalan sunyi sepi.
Jangan ingat tutup yer. Park je kat parking tu dan jalan keluar. Ada nampak macam bus stop stall tu. Kat situ boleh topup yer.

Lepas topup..baru la rasa lega nak keluar dari Singapore. Malam tu singgah makan kat SInggah Selalu buat kali ketiganya.... lepas solat siap-siap kat situ baru balik KL. Sampai rumah jam 530am.
Overall trip Universal Studio SIngapore ni sangatla enjoyable. Sesuai untuk kanak-kanak melebihi ketinggian 100cm.

Monday, April 8, 2013

I m pregnant again

Alhamdulillah, rezeki yang tak dijangka-jangka walaupun agak cuak pada mulanya sebab zenzen unprepared.
Gambar kat atas ni masa first time check. Second time check takde line langsung, and third check beli tester yang mahal sikit, dengan jelasnya dua line kelihatan.

So, kena la berpikir nak bersalin kat mana pulak kali ni? dengan dr mana?
Due date lambat lagi, estimated early dec. kali ni Aydan dan adiknya setahun je la bezanya sebab Aydan lahir Feb 2012 and adik Dec 2013. Masih mengharap kot kot edd tu salah dan adik Aydan keluar 2014.

Aidil dan Aichan-->made in Japan, lahir kat Takeuchi Hospital
Sara--> Kulim, Pakar bersalin Chang & Koh
Aydan-->Dr Seri, Prince Court
adik aydan--> Putrajaya FPP?Annur Bangi?or go for Prince court juga?

Sebelum ni bersalin Sara keluar pocket money, yang lain tu insurance cover. Disebabkan kami lakibini
dah tukar company, jadi kena keluarkan duit sendiri so, masih berkira-kira kt situ la. Hopefully adik Aydan bawa rezeki lebih, bolehla mama bersalin kat Prince Court lagi dengan Dr Seri.
Suka Dr Seri sebab dia tak paksa-paksa nak suruh kita push ke apa. Dia cakap, kalau u tak push pon baby akan eventually keluar sebab dia dah nampak baby tu.

Dan bersalin kat Prince Court sangatlah tak menyakitkan. Tu yang risau kalau pergi tempat lain, tak sesuai dengan dr ke, nurse ke, aaaahhh..tensen pulak.
Ok ok, ibu ngandung tak leh tensen. Sabo sabo jauh lagi, panjang lagi masa nak timbang mana ok mana tak...

Muslimah swimming suit or burqini


Setelah sekian lama tak beli swimsuit, harini do myself a favors by buying a new swimsuit. Bukan yang seksi meksi pon tapi lebih selesa dan longgar untuk dipakai.

Masa cuti sekolah yang lepas jalan-jalan kat Sunway, tengok kedai Arena swimsuit tengah sale. Pastu ada satu swimsuit yang aku sangat berkenan less 30%. Walaupun harganya masih mahal tapi pejam mata dan bayor je la. Hukkhukk hukk. Harga asal RM339.
Apa lagi..terus rembat.
Rupanya lebih kurang cam gini la.  Sangat sporty dan cap dia bersambung dengan baju.
Belum rasmi lagi, ingat nak test kat Bali nanti. Muahahhahaa...

p/s dah tau pregnant, muatkah baju ini?huwaaaaaaa

chicken pox

Aydan mulanya demam panas semalam. Bila bangun pagi terus nampak bintik bintik merah. sah chicken pox ni.

selalu klinik qistina je tapi ptg tu dr lain so try dr ar raudhah pulak. minta antiviral kat dr sbb mula mula dr just nk bg ubat gatal je. selalunya ambik antiviral cepat baik dan tak jadi teruk.

alhamdulillah lepaa 5 hari dah kering campaknya. Nasib baik juga tak jadi teruk dan kat muka sebijik pon tak naik.

Petua orang tua-tua nak bagi cepat turuncampak ialah minum air kelapa. Tapi Aydan ni cepat sangat turun so tak sempat nak bagi minum air kelapa.
Ni hari ke5..dah macam biasa balik.Takde rengek rengek dan tergelak-gelak dia

Friday, March 29, 2013

Renaissance Kota Bahru

Ini lah Renaissance KB. Hotel yang paling tinggi review dalam tripadvisor.
Skang ni apa-apa hal nak kemana pun, nak book hotel mana, sure aku duk kelebek www.tripadvisor.com dulu.
Service hotel ni memang best. Minta apa pun kejap je sampai. Lagi satu paling best ialah dapat upgrade ke bilik family suite yang harga RM680 semalam. Padahal aku cuma book bilik superior yang harga RM399. Aku dapat rate yang paling murah dari website Renaissance dan daftar jadi ahli dulu.
 Family suite consists of 1 king bed and 1 queen bed. Tengok la Aydan berjalan keliling bilik. Luas sangat.

 Kepenatan so terus landing atas katil dua beradik ni. Siap pilih katil king lak tu
 Pagi lepas breakfast turun pool. Ada indoor pool and outdoor. Actually indoor ni macam onsen kat nihon. Air panas. Best gila... ada kat dalam ladies washroom/changing room. Ada sauna, ada steambath, shower.
Silap sampai lambat kat hotel ni semalam.

Lepas checkout perut pun dah berbunyi. Cari makan kat Kedai Nasi Ulam Cikgu. Ramai sangat suruh makan kat sini. Masa ni dah pukul 2. Agak tak de lauk dah la..huhuhuh. Ambik ulam-ulam, ayam kampung goreng je. Makan tak berkuah...kuah budu je. Hehhek.s

Musim kemarau kot kat Kelantan ni. Panasnya lebih panas dari kat Redang. At least panas Redang, ada angin laut. Kepala dah nyut nyut so terus ajak mado naik kereta dan gerak ke KL. kali ni ikut route Gua Musang. Masa gerak ni dalam pukul 3PM.


Agak-agak korang, kitorang sampai pukul berapa? 12tghmalam baru sampai. Hamekkk...serik dah gi Kelantan naik kereta dari KL. Lepas ni nak gi Kelantan, kita naik AA takpun Firefly je,

Sepanjang jalan jumpa lori balak je..risau pulak tengok balak ni. Kalau la terjatuh sebatang...nauzubillah.

On the way tu singgah kat Gua Musang beli ayam goreng kat R&R.

Redang trip 2013




Plan ke Redang ni last minute plan jugak la. bagi aku last minute ni sebulan sbl la lebih kurangnya. Hehehhe.
Actually ada wedding nak attend kat Kelantan. So alang-alang nak ke Kelantan, saja-saja la ajak mado singgah Redang. Sekali dia ON.. apalagi, terus survey resort bagai dan book.
In consideration ada 3 resorts.
1-Laguna Redang
2-Pelangi Redang
3-Redang Lagoon

Tahun lepas actually dah ada trip nak ke Redang, dah booking bayar semua kat Laguna Redang ni. Sekali terlepas flight AA. Menangis tk berlagu la aku masa tu.... nak kejar gi KT naik kereta pun macam tk sempat so burn je la hotel 2malam dan tiket flight utk 4 orang.

Kali ni plan betul-betul supaya kalau tak jadi pon kos tak banyak yang rugi.
Lepas tanya kawan-kawan, khatam tripadvisor... akhirnya kami booking kat Redang Lagoon. Yang paling murah tapi kata sapa-sapa yang penah gi, makan paling best...(tak habih-habih dgn makan)
Harga package snorkelling 3D2N untuk adult ialah RM260 dan untuk children 5-12thn adalah RM150.
Ini booked directly dengan chalet tu. Call lepas tu bayar deposit RM100 je. Terus confirmed.
Package termasuk returns ferry from KT to Redang, meals 4x a day, quad sharing room.
Berbaloi-baloi la kiranya.

Pagi tu seawal 2 pagi kami bertolak ke KT. Alhamdulillah, gilir-gilir drive dengan Mado, pukul 8 elok-elok je sampai jetty KT. Boat pukul 930. Daftar nama dekat syarikat ferry Sejahtera, beli jajan untuk anak-anak makan dalam ferry dan tunggu ferry sampai.

Naik je ferry, selesa sebab tak ramai orang sangat. Kami pulak naik tingkat 2, memang kurang la orang sebab tingkat atas ni kalau berayun lagi kuat daripada duk bawah.
Bila ferry ni nak keluar dari KT, ombak punya la kuat berayun. Bukan atas bawah dah tapi kiri kanan. Ramai la terjerit-jerit. Tak kurang yang muntah..uweks. Nasib baik kami semua tough tough. Relax je walaupun
dah agak cuak sebab ferry ayun kuat sangat.
                       Ni dalam ferry. Macam ferry ke Langkawi tapi kecik sikit kot. Tak silap, 3x sehari.
 Turun ferry pindah ke boat kecil mengikut resort. Boat ni la yang akan pindahkan kita. Masa kawan aku p dulu, boat ni dia berentikan betul-betul depan gigi air resort tu so kena junjung beg dan basah seluar la. Kali ni sebab ombak masih tinggi(Maklumla bulan March, minggu ke2) so boat tu berenti depan Laguna Resort jetty. Masa ni rasa menyesal tak ambik laguna sebab nak kena jalan pegi redang lagoon yang nunnnnn jauh
disana. Hukhukkkkk.

Sampai-sampai terus checkin. Dah ramai yang beratur rupanya. Kami dapat bilik terperosok ke dalam. Duplex room iaitu dua tingkat. Dua katil kat bawah 2 katil kat atas. Condition bilik ni amatlah menyedehkan.
Huhuhuhuh... Berabuk dan busuk toilet. Lantai pon tak bersih. Aydan pulak asyik nak panjat tangga je. memang sangat stress. Rasa nak balik je esoknya.
Lunch kat resort, sedap sangattttt. Makan nasi minyak dan 7 jenis lauk. Ada sup juga buah-buahan. Air pulak 24hrs ada air panas bancuh sendiri, susu, teh, kopi bagai. Hmm...lepas makan rasa terubat la juga hati. Ajak Aydan masuk bilik tido sebab mengantuk semalam drive masih tak habih kan.
Rupanya, masa tengah nak lelap tu mr husband yang sangat prihatin dan sayang bini dia pegi minta tukar bilik. Padahal tadi aku dah tanya, makcik tu kata takde. Rupanya yang tkde ialah bilik QUAD. Bilik triple ada je. Husband pegi check semua siap, terus ajak kami pindah. Bilik triple tambah satu extra tilam(yang baru bukak pelastik) sangat best. Lagi luassss berganda dari bilik duplex yang sekangkang kera, atau kangkang kera lagi besar kot. Kali ni memang perrrfect. Perabut pon baru lagi. Tilam tebal. Disediakan satu katil Queen, satu katil single dan one extra tilam tebal. Just nice untuk kami anak beranak.
 Tengokla aksi Aichan n Aidil ni. Berlakon drama apa taatau. Tengok laut kat belakang tu..cantik kan?
Patutnya petang ni ada snorkelling trip tapi kami tak join. Penat! Berehat je kat resort bawah pokok naik buai ni...best gila. Tengok la Aydan terlentok kat situ.


Redang Lagoon ni diantara dua pantai. Satu pantai sebelah Laguna Resort dan satu lagi pantai Pasir panjang.
Bila petang air naik dan dua pantai ni hampir bersambung. cantikkk seriously. CUma agak zannen sebab ombak kuat jadi takleh la nak berenang ke. Main-main air je la.
Pasir putih sepanjang pantai. Air yang jernih dan membiru. Kalau dapat duduk seminggu kat sini mesti best. Tapi bakal menggemuk kot sebab makan sedap.
Ini cafeteria. Kami datang utk minum petang. Ada bubur dan kuih la.Budak-budak pun selera makan.

Day 2
Keesokkan harinya pagi-pagi bangun solat dan breakfast. Bilik yang kami duduk tu no 21. sebelah surau.
Lepas breakfast, siap-siap nak ikut snorkelling. Penat gak la nak jalan sampai ke jetty.


 But the result is....................................................cantik kan.


Balik snorkelling terus membongkang. Lunch lepas tu teruskan aktiviti lepak kat resort dan main pasir.
Petang pun ada snorkelling trip tapi tak larat dh nak join. Aichan biasala, ramah mesra sangat. Dapat la kawan dengan kakak-kakak dan abang-abang yang duduk sini juga. Siap derang bawa dia pegi mandi pool kat Laguna.
Resort ni punya beachboys dia baik-baik.Sanggup nak jadi babysitter anak-anak kami cuma tu la, budak-budak ni taknak orang sangat. Sara n Aydan malu terlebih.

Makan malam buat BBQ. Sedap ayam perap dia. Ada udang dan ikan juga.





Day 3
Seawal 9pagi dah tunggu ferry nak balik. Ntah kenapa delay la pulak. Ferry datang dekat sampai resort.
Sementara tunggu ferry, minum Ochado. Mahal gak...RM8,90. Sedap lagi chatime kottt.

Sampai KT dah dekat pukul 1pm. Terus gerak ke Pasir Mas untuk kenduri bawear.
Nasib baik sampai jua sbl pukul 6. Jauhhhhnya. Berseri-seri pengantin baru ni. Aku gak sememeh . Tudung pun tak tukar. Tak matching langsung.

Lepas tu check in ke Renaissance. Kat KB ni Renaissance je yang 5star. Alang-alang dah save budget duk chalet kat Redang, kat KB ni kita bermewah-mewah perasan ongkaya ek..(ceih).
Dapat upgrade bilik family suite.

Nanti sambung dalam renaissance entry ek.

2022 i m back

 Woah... Dah berapa tahun tak update ni. Sayang pula kalau hilang. Nak attach gambar pon dah lupa. Camne ni.