Tuesday, October 11, 2011

Bersedekah lah

Alhamdulillah, walaupun kerugian banyak akibat tk dapat ke Redang tapi telah dikurniakan rezeki lain.

Lepas tk dapat ke Redang, terus kami sekuarga pecut balik kampung, nak jenguk orang tua. Perasaan masa tu rasa, membazirnya sebab habih duit tk dapat ke Redang. Tapi still juga hulurkan duit utk parents walaupun sikit dan tau mereka lebih mampu. mak cakap, tak payahla,lagipun kan baru je rugi duit sebab tk dapat p Redang. Tapi kite tetap bagi dan ckp kat mak, kalau nk dpt rezeki lain, kena hulur2 dulu, baru mai rezeki lain.

Alhamdulillah, semalam dapat calls dari mak, .......ada projek baru.
Dapatlah rezeki 10kali ganda daripada duit yg disedekahkan kat parents baru ni... tengok, betapa Allah nk tunjuk.
jadi, sapa2 yg dalam kerugian tu, mendermala, sedeqah la walaupun sedikit..insyallah, Allah akan bg lebih dari tu tak kira yg zahir atau yg batin.
AMin

No comments: