Monday, April 8, 2013

chicken pox

Aydan mulanya demam panas semalam. Bila bangun pagi terus nampak bintik bintik merah. sah chicken pox ni.

selalu klinik qistina je tapi ptg tu dr lain so try dr ar raudhah pulak. minta antiviral kat dr sbb mula mula dr just nk bg ubat gatal je. selalunya ambik antiviral cepat baik dan tak jadi teruk.

alhamdulillah lepaa 5 hari dah kering campaknya. Nasib baik juga tak jadi teruk dan kat muka sebijik pon tak naik.

Petua orang tua-tua nak bagi cepat turuncampak ialah minum air kelapa. Tapi Aydan ni cepat sangat turun so tak sempat nak bagi minum air kelapa.
Ni hari ke5..dah macam biasa balik.Takde rengek rengek dan tergelak-gelak dia

No comments: