Tuesday, October 16, 2012

Mari turunkan berat badan dengan vitamin

Assalamualaikum

Dah lama rasanya tak update blog. Kali ni, saya nak berbincang mengenai cara nak turunkan berat badan dengan vitamin.

Sebelum ni juga saya dah ada bincangkan tentang cara nak menurunkan berat badan di sini

Ramai yang nak kurus dengan cepat, tapi tak faham bagaimana konsep berat badan dan menurunkan berat badan.
“Ambil produk XXXX tapi tak kurus pun”
“Kalau kena diet (tak makan), sama je lah ambil produk ni atau tidak”
Mula-mula kita kena tahu apakah sebenarnya yang menyebabkan badan jadi naik. Makan makanan berlemak? Kajian mendapati pengambilan makanan berlemak BUKAN FAKTOR UTAMA yang menyumbang kepada kegemukan. Tetapi, jawapannya adalah – ketidakseimbangan penggunaan kalori.


Kehilangan jisim otot menjadikan tubuh kurang keupayaan membakar lemak, dan merendahkan metabolisma. Hasilnya, bila kita dah berhenti ikuti diet tersebut, misalnya dah mula makan seperti biasa, tubuh sudah tidak boleh membakar kalori seperti sebelumnya. Maka jadikan kita lebih gemuk dari biasa!
Jadi, bagaimanakah cara cepat menurunkan berat badan?
Pertama, anda HARUS menstabilkan persamaan CALORIE IN = CALORIE OUT. Secara amnya, mesti kurangkan mengambilan kalori dan lebihkan aktiviti fizikal.
Bila kita kurang makan, makan tubuh kekurangan nutrisi, betul? Namun harus ingat, bila tubuh kurang nutrisi ia menyumbang kepada kehilangan jisim otot.
Oleh itulah kita perlu mengambil produk kurus tadi tu. Produk kurus sepatutnya tidak menjadikan kita kurus secara ajaib, tapi menggantikan nutrien yang kita hilang apabila berdiet.
Jadi, adakah anda kena diet lagi walaupun ambil produk kuruskan badan? Jawapannya, YA.
Bezanya di sini adalah – produk kurus badan yang mana satu?
Apa ciri-ciri produk kurus badan yang bagus?
  1. Memberikan nutrien yang mencukupi.
  2. Melindungi otot.
  3. Indeks glisemik yang rendah.
  4. Penggunaan bahan2 asli bebas GMO.
  5. Mengandungi makro & mikro nutrien penting.
  6. Diuji secara klinikal!


Yang penting, look for the facts, not fads. Jangan tertipu dengan testimonial semata-mata, sebab testimonial orang boleh tipu tau!
Program turunkan berat badan yang terbaik haruslah:
KEKALKAN OTOT YANG SIHAT
BAKAR LEMAK BERLEBIHAN
LOSE INCHES YOU DON’T WANT!

Tunggu apa lagi, mari kurus dengan vitamin Shaklee, contact saya di FB atau mail ct10th@gmail.com atau 0192205010


sumber http://vitaminsemulajadi.com/

1 comment:

Noor Azreen Ben Abon said...

terbaiklah..teruskan usaha anda.. saya suka membacanya. Terima kasih.

Cara Kuruskan Badan Dan Mengatasi Masalah Perut Buncit

Our latest picture