Wednesday, January 12, 2011

Demam dan keletah anak

Sara pulak dah malam ke 2 demam yg sangat panas.Thermometer pulak habis battery,
so tkleh nk agak berapa panas. Tapi aku memang kejutkan dia, bg minum ubat.
Then aku jerelum kepala dia dgn air. Memang dia taknak, aku pujuk2 gak a.
"sape pandai"...nanti dalam mamai2 tu dia jawab,"aya!"
Sedih la pulak....
Harap2 malam ni dah tk demam lagi.Dia demam malam je. Siang2 tak pulak.
Ada batuk, phlegm agak byk.
Baru je start nursery seminggu, macam2 penyakit sudah sangkut....
Sekarang ni aku boleh la harapkan aichan utk layan Sara. Kalau makan pasta ke,
memang aku tk suap dah. Aku suh aichan suapkan. DIa pulak dengan happynya
sanggup tk makan suapkan adik...tp kdg2 dia bg adik dia mkn apa yg dia tk
nak makan.... marah gak aku. Cam smlm aku buat spiral pasta, letak bawang, cream sauce.
Ada ka dia hisap dulu pasta tu br dia bg adik...cet! Bawang2 sume dia suap kat adik.
Aidil pulak, aku saikin memang kureng sabar. Tiap2 malam je mesti ada hal yg buatkan
aku mengamuk kat dia. Kesiannnn dia...aduh. Penat2 ni memang tk tahan.

1 comment:

maYa said...

taihen danaa siti bile anak dah 3 ni..mcm2 kerenah ek..xle byg aku ni nnt cemane..sbb jg budak berdua ni pon kadang2 mencabar juga..lg taihen bile anak2 xsihat..hopefully sara cepat sembuh..

2022 i m back

 Woah... Dah berapa tahun tak update ni. Sayang pula kalau hilang. Nak attach gambar pon dah lupa. Camne ni.