Saturday, March 2, 2013

Tangani perangai anak

Tangani perangai anak.
memang susah nak besarkan anak, tak kiralah untuk yang ibubapa bekerja atau untuk bapa je kerja
tapi mak kat rumah. Sama je penatnya.
Aku yang dah anak 4 ni memang terasa la banyak kesilapan yang dah dibuat dalam mendidik
anak-anak ni.
Anak-anak ni walaupun satu mak satu bapa tapi macam-macam perangai.
Ada yang manja, ada yang tough....ada yang baikhati, ada yang sesitip.
cara nak tangani setiap anak tu perlu berbeza.

Harini Aichan balik dari playground, dia nangis cakap sakit tangan. Nampak ada sikit calar. Lepas abahnya letak ubat pon, Aichan still merengek. Bila mamanya cuba nk belek-belek makin kuat
dia meraung. Aku yang panik takut patah ke terseliuh ke, dah berkira nak bawa gi klinik dah.
Mujur ada abahnya. Abah belek-belek, testing pusing sini pusing sana.... abah diagnose Aichan as "drama je ni, setakat calar sikit je". Abah ajak dia baring n tepuk2..lepas 20min dah main macam tkde
apa. Pdahal masa mama dia tanya punya la iye iye nangis cam nk terkuar anak tekak...
Hohohohho..... Aichan memang drama queen pon.

Nak share sikit kat bawah ni...

No comments:

Our latest picture